Customer Engineer
Ben jij een held in het verzorgen van optimale systemen en processen en het beheren van klantomgevingen?
Met zo’n 80 medewerkers werkt Sigmax vanuit een prachtige locatie op het kennispark in Enschede. Bij Sigmax maken we het werk van duizenden professionals elke dag makkelijker en bedrijfsprocessen efficiënter met onze innovatieve software, zowel nationaal als internationaal. We bedienen meer dan 240 gemeenten in Nederland en België, waaronder Amsterdam, Brussel, Utrecht en Den Haag, en grote vervoersbedrijven zoals de NS. Wij, als Sigmax’ers, zijn er daarnaast bijzonder trots op om ook de Twentse gemeenten waaronder Enschede tot onze klanten te mogen rekenen. Onze software ondersteunt dagelijks 3.500 boa’s en ruim 5.500 NS-medewerkers. Dit doen we o.a. met onze softwareproducten CityControl en CityPermit welke een platform zijn voor parkeerhandhaving, brede hand having en de digitalisering van stadsafsluitingen door kentekenherkenningscamera’s. Wil jij bijdragen aan onze missie en ons helpen groeien? Lees dan snel verder!
Wat ga je doen?
Klantondersteuning
Als Customer Engineer bij Sigmax draag je bij aan het classificeren en registreren van klanten en hun vragen en/of problemen, en voor het verstrekken van informatie aan klanten over het gebruik en de toepassing van de technische installaties en oplossingen van Sigmax. Dit zorgt ervoor dat afnemers goed geïnformeerd zijn en optimaal gebruik kunnen maken van de bestelde producten en diensten. Daarnaast los je storingen op, biedt je support, implementeer je specifieke klantupdates. Ook speel je een cruciale rol bij het opzetten van nieuwe klantomgevingen. Verder faciliteer je demo-omgevingen die van groot belang zijn voor commerciële presentaties en ben je verantwoordelijk voor het inrichten en uitrollen van koppelingen tussen systemen. Je voert installaties uit van software op locatie, zowel binnen de serveromgeving van klanten als in de cloud omgeving van Sigmax. Tot slot installeer je certificaten, configureer je netwerkinstellingen en voer je database scripts uit om ervoor te zorgen dat de software succesvol geïmplementeerd kan worden. Hierbij draag je zorg voor de voorbereiding, uitvoering en documentatie van deze configuraties, wat essentieel is voor een succesvolle implementatie van de software.
Beheer
Als Customer Engineer ben je verantwoordelijk voor het beheer en documenteren van processen, systemen en gebruikersprofielen. Je zorgt ervoor dat de kwaliteit van de software en hardware up-to-date blijft en bewaakt deze kwaliteit, met als doel een optimaal beheer en toegankelijke kwalitatieve documentatie te waarborgen. Verder draag je bij aan het beheer en onderhoud van de interne IT-omgeving van Sigmax, terwijl je tegelijkertijd nieuwe koppelingen inricht en uitrolt om operationele processen te optimaliseren. Tot slot beheer je het gebruik van middelen door collega’s.
Verder ben je actief betrokken bij het opzetten van nieuwe klantomgevingen, waarbij je niet alleen technische expertise inbrengt, maar ook bijdraagt aan de groei en kennisdeling binnen Sigmax. Ook ondersteun je je collega’s bij vragen en geef je technisch advies aan zowel klanten als collega’s.
Jouw naaste collega’s
Bij ons kom je terecht in een enthousiast en divers team. Jouw toekomstige collega’s zijn gepassioneerd en werken nauw samen om gemeenschappelijke doelen te bereiken. We hechten veel waarde aan een open en collegiale werksfeer, waarbij iedereen elkaar ondersteunt en er ruimte is voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Onze teammeetings en informele bijeenkomsten zorgen ervoor dat je snel je plek vindt binnen het team en je thuis voelt. Daarnaast bieden we volop mogelijkheden om je kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen door middel van trainingen en opleidingen.
Wat wij van jou verwachten
- Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van IT;
- Je beschikt over minimaal 0 – 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
- Je hebt affiniteit met IT en kennis van Azure, SQL en databases is een pre;
- Je vindt het leuk om je te verdiepen in ons product, techniek en markt;
- Je werkt- en denkt oplossingsgericht;
- Je bezit een combinatie van de eigenschappen: technisch, analytisch, commercieel en communicatief.
Waarom jij bij Sigmax wilt werken
Als jij bij ons aan de slag gaat als Customer Engineer dan kun je rekenen op:
-
- Enthousiaste collega’s; een mooie mix van jong talent en ervaren professionals;
- Dagelijkse bijdrage aan de realisatie van leefbare en veilige landen;
- Een unieke werkomgeving in een iconisch pand;
- Elke dag onbeperkt vers fruit en de beste versgemalen koffie;
- Een vitaliteitsregeling waarbij je beschikt over een persoonlijk budget welke je vrij kunt besteden om jouw mentale- en/of lichamelijke gezondheid een boost te geven;
- Een goede work-life balance. Zo zijn we flexibel en werken we gedeeltelijk remote (incl. thuiswerkvergoeding).
- Periodieke bijeenkomsten om je kennis onderling met collega’s over te dragen;
- Veel kansen om jezelf verder te ontwikkelen door trainingen en opleidingen.
- 24/7 toegang tot PluralSight en Skillstown. Dit zijn digitale opleidingsplatformen waar je je technische vaardigheden en soft skills kunt verrijken.
Arbeidsvoorwaarden
- 27 vakantiedagen en de mogelijkheid om extra vakantiedagen bij te kopen.
- Thuiswerkvergoeding van € 2,35 netto per thuiswerkdag.
- Reiskostenvergoeding van € 0,23 netto per kilometer t.b.v. woon-werk verkeer.
Bij indiensttreding wordt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd.
Een assessment is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Ben je geïnteresseerd in deze job en benieuwd welke mooie club met mensen achter de schermen een bijdrage leveren aan dit geheel? Klik dan door naar onze Instagram voor nog een betere indruk!
Wil je deel uitmaken van een team dat samenwerking en professionaliteit hoog in het vaandel heeft staan? Solliciteer dan nu en ontdek hoe het is om met inspirerende collega’s te werken!
Kijk voor meer informatie op: www.sigmax.nl.
Meer weten?
Ellen Breukink
HR Adviseur