Manager Customer Operations

Heb jij passie voor operationele excellentie binnen een dynamiek werkomgeving?

Met zo’n 80 medewerkers werkt Sigmax vanuit een prachtige locatie op het kennispark in Enschede. Bij Sigmax maken we het werk van duizenden professionals elke dag makkelijker en bedrijfsprocessen efficiënter met onze innovatieve software, zowel nationaal als internationaal. We bedienen meer dan 240 gemeenten in Nederland en België, waaronder Amsterdam, Brussel, Utrecht en Den Haag, en grote vervoersbedrijven zoals de NS. Wij, als Sigmax’ers, zijn er daarnaast bijzonder trots op om ook de Twentse gemeenten waaronder Enschede tot onze klanten te mogen rekenen. Onze software ondersteunt dagelijks 3.500 boa’s en ruim 5.500 NS-medewerkers. Dit doen we o.a. met onze softwareproducten CityControl en CityPermit welke een platform zijn voor parkeerhandhaving, brede hand having en de digitalisering van stadsafsluitingen door kentekenherkenningscamera’s. Wil jij bijdragen aan onze missie en ons helpen groeien? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen? 

Als Manager Customer Operations ben je eindverantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van Consultancy, Customer Support en Customer Engineering, welke in de dagelijkse praktijk direct aangestuurd worden door een eigen teamleider. Aan jou de taak om dit bedrijfsonderdeel van Sigmax verder door te laten ontwikkelen en te laten groeien. Hierbij ben je tevens onderdeel van het managementteam en adviseer je over strategieën en beslissingen, waaronder interne infrastructuur en kantoorautomatisering. Daarnaast ontwikkel je strategieën om de klantervaring en operationele efficiëntie te optimaliseren. Bovendien streef je naar voortdurende verbetering van de dienstverlening door het toepassen van best practices en innovatieve oplossingen.

Beleidsimplementatie

Als Manager Customer Operations draag je zorg voor het verkrijgen van draagvlak en de implementatie van Sigmax brede visie en het beleid binnen het bedrijfsonderdeel Customer Operations, zodat het beleid op een consistente wijze wordt nageleefd, over verschillende onderdelen heen. Om dit draagvlak te creëren, ontwikkel je een motiverende en ondersteunende werkomgeving. Deze omgeving is gericht op het verkorten van de levertijden en het bevorderen van klanttevredenheid en -succes, voor zowel externe als interne klanten.

Verandermanagement

Als Manager Customer Operations initieer je (organisatie)veranderingsprojecten en bevorder je de acceptatie en instemming binnen zowel het eigen bedrijfsonderdeel als tussen verschillende bedrijfsonderdelen, zodat veranderingen in de organisatie breed worden gedragen en gerealiseerd kunnen worden. Je stelt regelmatige rapportages op over de prestaties van klantoperaties. Hierbij analyseer je belangrijke KPI’s zoals klanttevredenheid, responstijden en oplossingspercentages. Door het analyseren van operationele data identificeer je trends en ondersteun je besluitvormingsprocessen.

Relatiebeheer

Als Manager Customer Operations ontwikkel en onderhoud je sterke relaties met klanten om hun behoeften en verwachtingen beter te begrijpen. Je monitort de klanttevredenheid en loyaliteit via enquêtes, feedback en andere meetinstrumenten. Daarnaast analyseer je klantfeedback en stel je actieplannen op om problemen op te lossen en verbeteringen door te voeren. Tot slot werk je nauw samen met diverse bedrijfsonderdelen om leveringen snel en efficiënt uit te voeren en om klantproblemen effectief op te lossen.

Procesoptimalisaties

Als Manager Customer Operations identificeer en implementeer je procesverbeteringen om de efficiëntie en effectiviteit van consultancy, klantondersteuning en technische diensten te verhogen. Je werkt hierbij samen met andere bedrijfsonderdelen en maakt gebruik van data-analyse en KPI’s. Daarnaast zorg je voor een naadloze samenwerking van orderintake naar implementatie, uitvoering en ondersteuning door nauw samen te werken met sales, product en engineering. Verder ben je eindverantwoordelijk voor het waarborgen van de naleving van SLA’s, kwaliteitsnormen en regelgeving.

We zoeken iemand die deze functie voor 36 – 40 uur per week kan oppakken.

 

Jouw naaste collega’s

Bij ons kom je terecht in een enthousiast en divers team. Jouw collega’s zijn gepassioneerd en werken nauw samen om gemeenschappelijke doelen te bereiken. We hechten veel waarde aan een open en collegiale werksfeer, waarbij iedereen elkaar ondersteunt en er ruimte is voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Onze teammeetings en informele bijeenkomsten zorgen ervoor dat je snel je plek vindt en je thuis voelt. Daarnaast bieden we volop mogelijkheden om je kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen door middel van trainingen en workshops.

Wat wij van jou verwachten

  • Je beschikt over een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van bijv. business information technology of international business administration.
  • Je hebt minstens 5 werkervaring in een vergelijkbare (leidinggevende) functie, bij voorkeur in de softwarebranche.
  • Je beschikt over een stevige persoonlijkheid die de juiste mensen in beweging weet te zetten. Je bent zichtbaar binnen de organisatie en weet zaken te structureren en te verbeteren waardoor je bijdraagt aan het behalen van de organisatiedoelstellingen.
  • Je hebt een praktische en pragmatische aanpak waarbij je hands on meewerkt binnen de afdeling.
  • Daarnaast beschik je over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en kun je makkelijk communiceren op alle niveaus binnen de organisatie én met klanten.

De functie van Manager Customer Operations is uitermate geschikt voor een gedreven persoon die weet wat het is om een eindverantwoordelijke functie te bekleden. Je vindt het een uitdaging om bedrijfsonderdelen naar een volgende fase te brengen en daar waar het moet zaken verder te professionaliseren.

 

Waarom jij bij Sigmax wilt werken

Als jij bij ons aan de slag gaat als Manager Customer Operations dan kun je rekenen op:

    • Enthousiaste collega’s; een mooie mix van jong talent en ervaren professionals;
    • Dagelijkse bijdrage aan de realisatie van leefbare en veilige steden;
    • Een unieke werkomgeving in een iconisch pand;
    • Een vitaliteitsregeling waarbij je beschikt over een persoonlijk budget welke je vrij kunt besteden om jouw mentale- en/of lichamelijke gezondheid een boost te geven;
    • Een goede work-life balance. Zo zijn we flexibel en werken we gedeeltelijk remote (incl. thuiswerkvergoeding).
    • Periodieke bijeenkomsten om je kennis onderling met collega’s over te dragen;
    • Veel kansen om jezelf verder te ontwikkelen door trainingen en opleidingen.
      • 24/7 toegang tot PluralSight en Skillstown. Dit zijn digitale opleidingsplatformen waar je je technische vaardigheden en soft skills kunt verrijken.

Arbeidsvoorwaarden

  • 27 vakantiedagen en de mogelijkheid om extra vakantiedagen bij te kopen.
  • Een leaseauto waarbij je keuze hebt om deze zakelijk en privé te rijden óf uitsluitend zakelijk.
  • Thuiswerkvergoeding;

Bij indiensttreding wordt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd.

Een assessment is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Ben je geïnteresseerd in deze job en benieuwd welke mooie club met mensen achter de schermen een bijdrage leveren aan dit geheel? Klik dan door naar onze Instagram voor nog een betere indruk!

Wil je deel uitmaken van een team dat samenwerking en professionaliteit hoog in het vaandel heeft staan? Solliciteer dan nu en ontdek hoe het is om met inspirerende collega’s te werken!

Kijk voor meer informatie op: www.sigmax.nl.

Meer weten?

Yordi Zeijpve

Ellen Breukink

HR Adviseur

053 - 480 31 00